Nowości:

Pokręcony biegacz

Pokręcony biegacz

Pokręcony biegacz

Podczas realizacji przygotowań do półmaratonu wg. metody FIRST zacząłem czuć zmęczenie. Napięte łydki oraz obolały kręgosłup to sygnały, których przy mojej kontuzyjności nie mogłem zignorować. Próbowałem ugniatania łydek za pomocą kijka, masażu a nawet leżenia na macie z kolcami. Wszystko jednak bez znaczących efektów. Udałem się do Fizoperfektu po raczej doraźną interwencję. Okazało się, że dla własnego zdrowia powinienem na chwilę odpocząć od biegania.

scoliosis3

Źródło: http://myqigong.blogspot.com

Trafiłem w ręce Łukasza. Po szczegółowym opisaniu historii moich urazów nastąpił etap weryfikacji mojego chodu, biegu, ruchomości kończyn. Według diagnozy Łukasza pierwotnym powodem moich kłopotów jest skolioza kręgosłupa. Ta z kolei asymetria przenosi się niżej na miednicę, łydki oraz ścięgno Achillesa. Dodatkowo sytuację komplikuje słaby gorset mięśniowy w okolicach brzucha i pleców. W tej sytuacji dostałem do wyboru dwa scenariusze:

Jeśli muszę/jestem zapisany na półmaraton to będę mógł go pobiec, ale istnieje ryzyko nawrotu kontuzji
Jeśli jestem w stanie przerwać bieganie na 2 tygodnie i jestem gotowy na ciężką pracę nad sobą będę mógł biegać bezurazowo.

Wybór trudny, bo wykluczający jedno z dwóch głównych założeń na ten sezon. Nie będę mógł więc biegać ambitnie i bezkontuzyjnie. Skoro udałem się do specjalistów wypróbuję ich rady na sobie. Ciężkiej pracy treningowej się nie boję pozostaje podnieść rękawice.

Jak więc będzie wyglądała moja rehabilitacja:

2 tygodnie przerwy do biegania – zamiast tego 3-4 razy w tygodniu ćwiczenia siły biegowej na basenie (skipy A, B, C, D, A – bokiem, przekładanie nogi bokiem – jak nad płotkiem, przekładanka po 4 razy tam i z powrotem, na koniec mogę popływać grzbietem)
2-3 zabiegi rozluźniające napięte mięśnie oraz ustawienie kręgosłupa, w domu codzienne leżenie na macie z kolcami
po 2 tygodniach 7 razy w tygodniu ćwiczenia na mięśnie stabilizacji centralnej do tego delikatne bieganie/marszobiegi
co 2 tygodnie wizyty weryfikujące postępy w ćwiczeniach
zalecane wspólne treningi biegowe mające na celu korygowanie techniki biegu oraz ułożenie dostosowanego do mnie programu treningowego

Czeka mnie mnóstwo pracy, która mam nadzieję zaowocuje w przyszłości życiówkami oraz zdrowym bieganiem do starości 🙂